David píše:
Vozová hradba je podle mě méně odolná, než se zobrazuje. Když si představíme, že jezdec je na koni ve stejné výšce jako posádka vozu, tak to vypadá, že při prudkém nájezdu jezdci nejspíš pobijí osádky vozů... A vyobrazení pana Durdíka, jak osádky vozů bojují cepy a mají převahu??? Pochybuji o tom. Proto před branou by byly vozy podle mě dobré jako pozice dělostřelectva zase jen při zesílení pozice příkopy. Hradby ale poskytovaly nesrovnatelně větší ochranu, tak proto pochybuji o tom, že by před bránu vyjížděli husité jen s vozovou hradbou, a ještě k tomu bez ženijních zátarasů před vozy.
Ta
vozová hradba, mne také zaujala.Nejdřív jsem si myslel, že by to mohla být blbost.Jenže po "přemýšlení" může padnout jedna úvaha.
Z hradeb, se dá takřka neustále soupeře trápit lukem, kuší...aniž by střelci byli rušeni nepřítelem.Při nájezdu lze toto praktikovat jak z hradeb, tak i vozové hradby.V případě potíží, je cesta zpátky volná a z hradeb se zatím vesele decimuje nepřítel kuší...
Pokud vozovou hradbu útočník neprolomí prvním útokem-dost nepravděpodobné, tak jezdec se tam asi "zasekne" a další masa jezdců, se řítí na něj...Takže nemůže dopředu a zpátky taky ne...
Proto takovej útok musí dopadnout (skoro) vždy špatně.Dodnes nerozumím téhle tupé válečné dogmatičnosti....