Jiří Motyčka píše:
Vysvětlím.
Jmenoval si několik atributů, které jsou základními stavebními pilíři RPG, tedy úprava vzhledu postavy či její vybavení, ale to není vše. Důležitá je právě ne-linearita konání, tedy hraní. Ve hře bude několik příběhových úkolů, ale také celá řada nepříběhových. U nich si může hráč zvolit, jestli je bude chtít hrát, nebo ne. V úkolech bude záležet na rozhodnutí hráče, jak je zakončí, a zdali vůbec dokončí. Bude tam určitě možnost ovlivnit osudy vedlejších postav, tedy jestli třeba ona krásná ženština zemře, či bude žít. Nejlépe to půjde vysvětlit na nějakém konkrétním příkladu:
Teď fabuluju, ale pro příklad to účel splní. Ona ženština ti třeba řekne, že by chtěla jít s tebou na nějakou výpravu, třeba na lov banditů. Ty pak budeš mít možnost ji sebou vzít, aby ti pomáhala, nebo jí řekneš, že je to příliš nebezpečné, a proto by měla zůstat doma. Když s tebou půjde, tak může zemřít. Zůstane-li doma, bude žít, ale ty bez její pomoci úkol nesplníš...
A tak to bude chodit s úkoly a také s tím, jaké zakončení hlavní hrdina bude mít. Zemře? Přežije, ale třeba se zlomenou duší nebo srdcem? Rozhodnutí bude na hráči, který po celou dobu hraní bude postavu k nějakému závěru směřovat.
Hlavně tam bude spousta aktivit. Třeba ti budou scházet peníze na vybavení, a tak půjdeš nalovit zvěř nebo ryby, které pak prodáš na tržišti. A už jen to lovení zvěře bude nějaká hráčská činnost, jistě zábavná a na několik desítek munit vydrží. Nebo budeš prostě cestovat světem, mluvit s lidmi, pomáhat jim, užívat si krásu sázavské přírody...
Jak je i v tom videu vidět, tak můžeš hrát i způsobem, že někoho zabiješ, sebereš mu věci, utečeš z vesnice, budeš hrát sólo, ale pak se připrav na to, že tě budou všichni nenávidět a neustále budeš mít za zadkem dráby. Já asi předloni hrál RPG podobné Kingdom Come, měl sem odehráno několik hodin, dobré vybavení a spoustu peněz, ale v nesmyslné rvačce sem zabil civilistu, za což sem okamžitě skončil v šatlavě a o všechny věci přišel. Musel sem tak de facto začít zase od nuly.
Navíc jde i o styl hraní, Vávra oznámil, že můžeš hrát víc na sílu, tedy na dobrou zbroj a hbité prsty, na vychytralost, kdy budeš manipulovat lidmi, aby za tebe dělali špinavou práci a ty slízneš smetanu, či na krutost, kdy budeš zabíjet bez milosti, krást a lhát...