www.husitstvi.cz
http://www.husitstvi.cz/forum/

Kingdom Come: Deliverance
http://www.husitstvi.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=2301
Stránka 6 z 9

Autor:  trener [ 08.10.2014 - 00:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

...každý má pocit, že je něco špatně.
To znám, já mám ty pocity z ukázek také :D Třeba ty kratičké košile venkovanů, spodky (bruchy, hace) čouhající každému druhému muži zpod kabátce, či suknice (chápu, že je to vidět na mnohé bitvě, ale schválně, na kolika dobových ilustracích? :wink: ), dlouhé varkoče křižáků, nýtované kapalíny v době, kdy už jich většina byla pravděpodobně kovaná z jednoho kusu, erbovní štíty u pěšáků, ale minimum pavéz, množství lučištníků, ale nedostatek střelců ze samostřílů, kombinace košile a kápě...
Já vím, že tohle všechno je mohli tvůrci vidět třeba na Libušíně, ale nějak mi ty iluminace přijdou jiné :|

Autor:  Napo_Leon [ 08.10.2014 - 05:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Mně taky u něčeho příjde, že to úplně neodpovídá reáliím z počátku 15. století. Třeba ta roubená stavení nebo právě oblečení. To bych osobně tipoval až tak 80 - 100 let později. Někam do doby Jagellonské.

Z nějakých odborných závěrů jejich programátoři musí vycházet. Ale jelikož to nejsou historikové a mnozí z nich o historii asi příliš nevědí, což samozřejmě nevylučuje, že o daném období museli projít školením, pak se spoléhají na různé publikace, rady "odborníků", něco odkoukají z filmů a historických rekonstrukcí středověkých bitev a slavností, ap. Jinými slovy: přejímají podněty z mnoha stran a různých úrovní věrohodnosti.

Tvůrci si sami na sebe upletli bič tím, že hru od počátku prezentují jako "realistické RPG", a že se snaží jít až k miximální detailnosti - viz. novinky o vegetaci 15. století a najmutí si profesionálních střelců z luků a šermířů. Ovšem je potřeba si uvědomit, že hra není prioritně cílena na český a slovenský trh, naopak na evropský a severoamerický. A tam někdo, kdo se tímhle celý život nezajímal a nemá vztah k českému prostředí, nemá šanci odhalit, že něco z dobových reálií nesedí.

A hlavně, co je nejdůležitější, o úspěchu hry rozhodnou jen její samotné kvality (tj. hratelnost a prezentace), nikoli to, jestli ve všem odpovídá na 100% skutečnosti. Nehledě na to, že hru budou recenzovat, v médiích prezentovat a vůbec celkově utvářet marketingový obraz celého projektu hlavně a zejména lidé z herního a producentského světa, kteří zřejmě nebudou ani tušit, že se to odehrává za vlády Lucemburků, ap. Nedávno mi z jednoho významného českého herního webu psali dotaz, že zrovna píší preview o hře, a tak se chtějí ujistit, cituji: "...jestli ten Zikmund a Václav jsou skutečné postavy." Docela hustý, co? A jejich preview profesionální a čtený v řádech desetitisíců... :mrgreen:

Autor:  trener [ 08.10.2014 - 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Dovolím si nesouhlasit: Chápu, že patnáctiletým "pařanům" za velkou louží to bude asi jedno, ale pokud tvůrci představují své dílo jako realistické v pohledech na šerm a lukostřelbu (kolik u nás bylo luků a lučištníků v poměru ke střelcům ze samostřílů v roce 1403?), zaobírají se detaily vegetace, pak je na švestkách nachytá každý druhý, kdo si klikne na celosvětově dostupné iluminace! A to je škoda. Přitom je to jako u historického šermu a "keckařiny", za stejné peníze to lze udělat špatně i dobře (koukatelně).

Autor:  Napo_Leon [ 08.10.2014 - 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

trener píše:
Dovolím si nesouhlasit: Chápu, že patnáctiletým "pařanům" za velkou louží to bude asi jedno...
To je dosti archaický a nesprávný soud myslet si, že patnáctiletí pařané budou nejčastější hráčskou základnou Kingdom Come. Naopak, jako hardcore RPG to bude mít hlavní cílovou skupinu 16 - 26, tedy věk vysokoškoláků.

trener píše:
...pak je na švestkách nachytá každý druhý, kdo si klikne na celosvětově dostupné iluminace!
To asi ano, ale pochybuju, že běžnou hráčskou populace tohle bude zajímat. Ti budou hlavně hrát a veškerá přidaná hodnota v podobě poznání nebo okouzlení historickou dobou bude už jen bonus.

trener píše:
Přitom je to jako u historického šermu a "keckařiny", za stejné peníze to lze udělat špatně i dobře (koukatelně).
Ovšem je potřeba vzít v úvahu jejich reálné personální, finanční a také časové možnosti. Je to studium úplně nové, hra nemá vydavatele, tudíž je to pořád projekt party profesionálů. Oni musí spoustu věcí osekat. To je v herní branži prostý jev, zde bude navíc umocněný. Domnívám se, a to zakládám na velkých zkušenostech z téhle branže, že alfa i beta verze poskytne tvůrcům dost podnětů k zamyšlení a vylepšení, ale prioritu mít budou ohledy hratelnostní. To by se tam muselo sejít pár desítek opravdu fundovaných stížností na tento aspekt, aby to začali řešit. Nehledě na to, že dělat jakékoli závěry ze hry, ze které mají jeden "polotrailer" a pár taserů, a jež je hotova z cca 30%, je poněkud předčasné.

Autor:  Jiří Motyčka [ 08.10.2014 - 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Napo_Leon píše:
... Nedávno mi z jednoho významného českého herního webu psali dotaz, že zrovna píší preview o hře, a tak se chtějí ujistit, cituji: "...jestli ten Zikmund a Václav jsou skutečné postavy." Docela hustý, co? ...
Ano.
Bohužel to svědčí o povědomí náctilelých o této době a nebojím se říci o historii vůbec. A obávám se, že u hard core cílové skupiny 16 - 26 to nebude o nic lepší.

Autor:  Napo_Leon [ 08.10.2014 - 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Hardcore RPG = RPG s těžším obsahem. Náročné na ovládání a hraní, vyšší obtížnost, délka hry, ap. :wink:

Autor:  Jiří Motyčka [ 08.10.2014 - 15:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Napo_Leon píše:
Hardcore RPG = RPG s těžším obsahem. Náročné na ovládání a hraní, vyšší obtížnost, délka hry, ap. :wink:
Děkuju. :oops:
Já to použil ve smyslu "zdravé jádro". :wink:

Autor:  Napo_Leon [ 08.10.2014 - 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Tam bude hlavně výzva bojový systém, jestli to dobře chápu, pak tam půjde více o obranu, nežli útok. Přičemž jeden přesný výpad a hráč je mrtvej... :mrgreen:

Autor:  trener [ 08.10.2014 - 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Cooože? A jak to chtějí udělat? Jeden přesný výpad a hráč je mrtvej? To musím svým synům zakázat! :D (Omlouvám se, ale nešlo odolat :clap: )

Autor:  Napo_Leon [ 08.10.2014 - 19:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Nebyla by to první hra, kde by tohle bylo. Co Vávra říkal a prezentoval v hratelné ukázce značilo, že půjde o intuitivní hardcore combat systém, ve kterém bude každá rána zasazená do "živého" mít devastující účinek. Stačí jeden či dva dobré výpady a bude po boji.

Ovšem je to hra, takže když hráč zemře, tak se to jednoduše loadne z nějakého checkpointu nebo půjde v nastavení určovat obtížnost hry a možná i odstranit "náhlou smrt". O tomhle se ví zatím VELMI málo, protože jednak jsme zatím neviděli nic směrodatného, a za druhé jsou tohle přesně ty prvky hry při vývoji, které se co nejdéle tají. V dnešní době se totiž nápady kradou ve velkém a originalita v bojovém systému, jednom ze základních pilířů RPG her, je mnohdy určující pro samotný úspěch celého titulu. Vávra je velezkušený mistr svého řemesla a ví, že tohle odtajnit během vývoje by mohlo být smrtící, neboť konkurence nikdy nespí a jen čeká na chyby ostatních...

Autor:  trener [ 09.10.2014 - 07:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Tak ještě jednou a pomalu: Když jsem ještě hrával RPG počítačové hry, stávalo se mi, že mi umřela POSTAVA, za kterou jsem hrál. Ale nikdy jsem neslyšel, že by během souboje zemřel HRÁČ! :crazy: Nebo že by infarkt? :D

Autor:  Napo_Leon [ 09.10.2014 - 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

trener píše:
Tak ještě jednou a pomalu: Když jsem ještě hrával RPG počítačové hry, stávalo se mi, že mi umřela POSTAVA, za kterou jsem hrál. Ale nikdy jsem neslyšel, že by během souboje zemřel HRÁČ! :crazy: Nebo že by infarkt? :D

Jo aha, takže HU HU HU...

Autor:  Napo_Leon [ 26.10.2014 - 07:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Alfa verze Kingdom Come: Deliverence je úspěšně vypuštěna a zatím se na ní pěje chvála. Postavy sice ještě nemluví, nemrkají a sem tam je vidět mnoho nedodělaného, ale už se začíná rýsovat krásný český středověký svět:

http://youtu.be/9mCEW1SzxMc

Před autory je však ještě řada měsíců (let?) práce...

Autor:  Jiří Motyčka [ 27.10.2014 - 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Napo_Leon píše:
... Postavy sice ještě nemluví, nemrkají a sem tam je vidět mnoho nedodělaného, ale už se začíná rýsovat krásný český středověký svět ...

Jj, ty dobový reálie jsou úžasný. :!:

Autor:  trener [ 28.10.2014 - 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kingdom Come: Deliverance

Já z toho jsem trochu rozpačitý, už jen totální absence nejpočetnější skupiny obyvatelstva, tedy dětí! Jiné své námitky jsem psal tady i tvůrcům...

Stránka 6 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/