Sabin píše:
Musím se přiznat, že v reinkarnaci nevěřím, stejně tak jako v papeženecký blábol o očistci.
Názor samozřejmě respektuji, ačkoliv mám zcela jiný. Slovo očistec je v souvislostech, v kterých je prezentováno, naprostým nesmyslem.
Sabin píše:
Nejsem teologicky vzdělán a ani členem žádné církve...
...ani já.
Sabin píše:
Bůh mě poslal na svět, aby zjistil co ve mě je. Obdařil mě nesmrtelnou duší, rozumem a pouze na mne záleží jak s tímto naložím.
Bůh nepotřebuje nic zjišťovat,
On nás totiž ke své existenci vůbec nepotřebuje. Bůh nám dal ze své milosti možnost putovat pozdějším stvořením (tedy i tímto světem), protože jsme to sami chtěli. Ještě bych poopravil, že jsme bytosti duchovní, tudíž máme nesmrtelného ducha, duše je pouze jeho obalem (to ale v tuto chvíli není důležité).
Sabin píše:
Bůh je sice vševědoucí a stejně ví jak dopadnu...
Kdyby Bůh zpočátku věděl, jak kdo dopadne, logicky by nás sem neposílal a rovnou by vynesl poslední soud. Z této úvahy by vyplývalo, že stejně sami nic nemůžeme změnit. Náš stav v okamžiku, kdy jsme sem sesláni, bych připodobnil k semenům, z kterých mají vyrůst stromy nesoucí ovoce. Všechna semena jsou stejná a mají stejné předpoklady. To, jestli z nich vyrostou stromy, už záleží jen na nás. S tím naprosto koresponduje konec věty
Sabin píše:
...takže je pouze na mne kudy se vydám, co udělám a jak se zachovám.
Sabin píše:
No a až přijde den posledního soudu, tak mi tyto skutky budou spočítány a buď má duše půjde do ráje a nebo do věčného zatracení. Žádná jiná cesta pro mě není.
Ano to je napsáno naprosto přesně. Poslední soud souvisí se vzkříšením, ale ne tím církevním - z hrobů určitě nepolezeme (to je jasně popsáno v Bibli).
Sabin píše:
p.s. nedokážu vysvětlit proč se někdo rodí bohatý nebo chudý, černý nebo bílý, možná je to jenom Boží "hra" na originalitu
Bůh si s námi nehraje, to by popíral dokonalost zákonů, které vložil do stvoření. Jakýmikoliv skutky libovůle by tuto dokonalost popíral.
Bůh nepotřebuje dělat jakékoliv změny ve svých zákonech, neboť jsou dokonalé a věčné a není třeba je jakkoliv pozměňovat. Takové akty libovůle našemu Stvořiteli rády připisují právě různé církve a tím Ho jen hrubě snižují. Toto téma úzce souvisí i s reinkarnací. Je třeba si uvědomit, že reinkarnace není nekonečný koloběh rození se a umírání na této Zemi, ale je jasně ukončena posledním soudem, neboť pokud klas neuzraje do sklizně, tak rostlina v zimě umrzne a již nikdy dále neporoste a nevydá zrno. To se rovná duchovní smrti neboli věčnému zatracení.