Jan píše:
Jo, Jeníček Hus si mohl za svůj konec sám, protože jeho TEOLOGICKÉ názory se dodnes jeví jako nemožné výplody. Co se týče jeho názorů sociálních, to ponechme stranou, ty nevadí. Jendy Husů výplod, že kněz, pokud má hřích, vysluhuje neplatně sv. Svátosti je praktický nesmysl, protože jak se vyvarovat nějakého třebas i sebelehčího hříchu?
Tím že zesměšňuješ Mistra Jana, pouze ztrapňuješ sám sebe (nechci psát jednušky, protože mluvíš sám za sebe). Můžeš na něj čtít špínu, ale stále zůstane mužem čistého života. Můžeš urážet Boží bojovníky, že to byli teroristi, ale historický fakt, že zabránili vyhlazení českého jazyka, tím prostě nezničíš.
Jan píše:
Chyba jeho vyjmenování spočívá v tom, že z textu vyplývá, jako by římskokatolická a řeckokatolická církev byly dvě různé církve. A přitom jde o církev jednu.
Chyba je uvedena tebou, protože došlo k rozdělení východní a západní církve. Východní pravoslavné církve neuznávají hlavní jednušku, ale mají své hlavní popy.
Jan píše:
Co se Immaculaty týče, je to podle mě úctyhodný časopis.
Tak to je asi nejjasnější odpověď na vzniklé otázky.
Jan píše:
„Rovněž se také ale nedá hájit pozdější husitské vraždění katolíků.“ Opomíná, že husité byli donuceni bojovat s vlezlými křižáky, kteří v této zemi neměli co dělat. S křižáky, kteří se chovali jako knechti."
Jak byli donuceni bojovat? Husiti začali s násilným záborem far a kostelů, čili násilí vzešlo od nich. Ti křižáci byl jen důsledek.
A už jsme zase u toho. Pořád jenom slyším, že husité můžou za vše. Jako první začali vraždit, jako první začali krást, jako první začali upalovat, jako první schovali slunce a začali jíst malé děti. Do této polemiky se už s tebou pouštět nebudu, protože by to byl opět boj s větrnými mlýny. Kdo zná historii, tak zná i pravdu na toto.
Jan píše:
Nu, biskupáčku, jsme ochotní o tomhle diskutovat, až dosáhneš úrovně těch "rádoby světců". Ošetřoval jsi někdy člověka nakaženýho morem, jak to dělal sv. Alois Gonzaga?
Až se vrátí mor do našich Československých krajin, jistě se bratr biskupáček nebude bránit navštěvovat své ovečky a dopřávat jim duchovní útěchu. Nevidím důvod, proč by to nedělal.
Jsem ale rád, že jsi toto vše napsal, alespoň se tady nemusíme přetvařovat, že mezi námi existuje nějaká ekumena. Opět se mi potrdila slova Mistra Jan, že je mi milejší dobrý Němec, než-li špatný Čech.
Dohodneme se na tom, že si zatím každý pojede svou vlastní cestu k Pánu a spojíme se až nás budou válcovat muslimové. Sice už asi bude pozdě, ale uvidíme.