www.husitstvi.cz http://www.husitstvi.cz/forum/ |
|
Bible http://www.husitstvi.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=1155 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | Jan [ 06.08.2009 - 12:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zúžený kánon |
Jiří Motyčka píše: ... Cítil jsem však potřebu v širších souvislostech uvésti na pravou míru to, co obsahuje poslední edice ČEP a nepoužil k tomu bohužel adekvátní citaci mého oponenta. Tendenční? Jak to cítím, tak to píšu. Není to o tom, že bych opakoval něčí tezi, ale prostě to, k čemu jsem došel vlastním rozumem.
Chtěl jsem, aby bylo nade vší pochybnost zřejmé, že tohle ... Jan píše: Já bych zase v životě necitoval z neslaného nemastného multikonfesního eku-překladu ... Nedivim se, že už jsem z mnoha úst slyšel cosik o tom, že na eku-překladu řada věcí nesedí. ... Já osobně jsem toho názoru, že eku-překlad se hodí tak akorát k předčítání při ekumenickejch sedánkách ... ... je pro většinu čtenářů tohoto fóra velice eufemicky řečeno zavádějící a z mého pohledu i tendenční.A psát, že "jsem slyšel cosik o tom, že na eku-překladu řada věcí nesedí", je naprosto stejné, jako že to "jedna paní povídala". I když těch "paní" bylo více. Mimochodem: Víte, jakou Bibli používají pravoslavní? Nikoliv eku-překlad (to, že eku-překlad existuje, ještě automaticky neznamená, že ho používají všichni - vyjádřils před časem podiv nad tím, že my katolíci eku- překlad nepoužíváme), ale Kralickou. A důvod? Hledali prý nějaký překlad typický pro náš národ. |
Autor: | Jiří Motyčka [ 06.08.2009 - 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: zúžený kánon |
Jan píše: ... Jak to cítím, tak to píšu. Není to o tom, že bych opakoval něčí tezi, ale prostě to, k čemu jsem došel vlastním rozumem ... ... a taky píšeš o tom, co jsi kdesi "cosik slyšel". Citace: ... Nedivim se, že už jsem z mnoha úst slyšel cosik o tom, že na eku-překladu řada věcí nesedí.
|
Autor: | Sabin [ 30.08.2009 - 20:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Běda vám, vzali jste klíč poznání, sami jste nevešli a těm, kteří chtěli vejít, jste v tom zabránili. (Lukáš 11.52) Tento Ježíšovo výrok směřovaný vůči zákonníkům a farizeům by se zcela úspěšně dal také nasměrovat na ty, kteří brání ostatním ve spáse tak, že odepírají krev Páně laikům. |
Autor: | Jan [ 31.08.2009 - 09:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sabin píše: Běda vám, vzali jste klíč poznání, sami jste nevešli a těm, kteří chtěli vejít, jste v tom zabránili. (Lukáš 11.52) Když soudíš, budeš odsouzen, to v Písmu najdeš taky... opět jsi na tenkém ledě. Doporučoval bych mírnost holubice - to je taky biblický.
Tento Ježíšovo výrok směřovaný vůči zákonníkům a farizeům by se zcela úspěšně dal také nasměrovat na ty, kteří brání ostatním ve spáse tak, že odepírají krev Páně laikům. |
Autor: | Vladimír Volkmann [ 06.09.2009 - 01:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sabin píše: Běda vám, vzali jste klíč poznání, sami jste nevešli a těm, kteří chtěli vejít, jste v tom zabránili. (Lukáš 11.52)
Tento Ježíšovo výrok směřovaný vůči zákonníkům a farizeům by se zcela úspěšně dal také nasměrovat na ty, kteří brání ostatním ve spáse tak, že odepírají krev Páně laikům. Dobrý večer, spíše noc, v tomto zcela souhlasím se Sabinem, neboť komu bylo dáno, od toho je také požadováno. Ježíš jako Boží syn přinesl upadajícím lidským duchům Slovo - ničím nezkalenou čistou pravdu. Tím se znelíbil tehdejší církvi prezentované farizeji, neboť se nepříjemně dotkl jejich moci, vlivu a hmotných statků. Proto Ho nakonec zavraždili. Později další církev začala rozhlašovat, že tímto činem se dokonce Bůh smířil s pokleslým lidstvem a Ježíš tím z něho sňal všechny hříchy. Takže když to shrnu: Jidáš, farizeové a Ježíšovi vrazi (farizeové k nim samozřejmě patří) vlastně provedli bohulibý čin, významný pro celé lidstvo a měli by být dávno v ráji. Nechápu, proč se tedy dnes trestají vrazi, když dělají jen to samé. Nemohu srovnávat Ježíše s Janem Husem, Ježíš je syn Boží, Jan Hus "pouze" velice vyspělý lidský duch, Ježíš přinesl Slovo, Jan Hus se podle něho snažil žít a nabádal k tomu ostatní. Myslím, že jejich příběhy zde na Zemi jsou velice podobné, jen v jiné době a s jinou církví. |
Autor: | Jan [ 06.09.2009 - 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vladimír Volkmann píše: ... Myslím, že jejich příběhy zde na Zemi jsou velice podobné, jen v jiné době a s jinou církví. S tím rozdílem, že Kristus věděl co ho čeká hned od začátku. V Písmu stojí např. toto: "začal jim naznačovat jakou smrtí zemře." - čili věděl co se s ním stane.
Husa s Ním nelze srovnávat proto, že Bohočlověka s pouhopouhým člověkem prostě srovnávat nejde. A Kristova smrt měla dalekosáhlý význam, kdežto Husova význam vpodstatě postrádá, protože Hus tím nikomu neprospěl. |
Autor: | Sabin [ 06.09.2009 - 14:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vladimír Volkmann píše: Dobrý večer, spíše noc, v tomto zcela souhlasím se Sabinem, neboť komu bylo dáno, od toho je také požadováno. Děkuji.Vladimír Volkmann píše: Ježíš jako Boží syn přinesl upadajícím lidským duchům Slovo - ničím nezkalenou čistou pravdu. Naprosto souhlasím.Vladimír Volkmann píše: Myslím, že jejich příběhy zde na Zemi jsou velice podobné, jen v jiné době a s jinou církví. Někdy až zaráží podobnost jejich příběhů.
|
Autor: | Vladimír Volkmann [ 06.09.2009 - 20:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jan píše: S tím rozdílem, že Kristus věděl co ho čeká hned od začátku. V Písmu stojí např. toto: "začal jim naznačovat jakou smrtí zemře." - čili věděl co se s ním stane.
Husa s Ním nelze srovnávat proto, že Bohočlověka s pouhopouhým člověkem prostě srovnávat nejde. A Kristova smrt měla dalekosáhlý význam, kdežto Husova význam vpodstatě postrádá, protože Hus tím nikomu neprospěl. Ježíš jako Boží syn věděl, co Ho čeká, neboť věděl v jakém duchovním úpadku se lidstvo nachází. Přesto se vydal až do hmotnosti, aby přinesl lidským duchům Slovo - v tom spočívá pro nás nepochopitelná Boží láska a milost, neboť Bůh nás nepotřebuje, my Jeho ano, jinak bychom vůbec nebyli. Ježíš z lidí nemohl sejmout hříchy, to spočívá v Božích zákonech, které jsou dokonalé, tudíž neměnné. On přinesl Slovo z nejčistších výšin, aby dal zbloudilému lidstvu možnost nastoupit správnou cestu a tím se postupně očistit od svých hříchů a nezatěžovat se dalšími. On toto udělal, přestože věděl, jak dopadne! Ve svém předchozím příspěvku jsem již psal, že nemohu srovnávat Ježíše s Janem Husem, takže to opakuji: Ježíš je Boží syn, Jan Hus vyspělý lidský duch - tam je rozdíl v samotné podstatě. Naprosto nesouhlasím s názorem, že Janova smrt je bezvýznamná. Pro něho je Bůh vším a v 15. století postavil Boží Slovo nad svůj pozemský život, když měl možnost zříci se Pravdy a život si zachovat. Rozhodně tím mohl otevřít a otevřel mnoha lidem oči, to nemyslím jen 15. století, ale i dnešní dobu. Ještě k tomu podobenství: nepřirovnával jsem Ježíše k Janovi, pouze to, že oba obhajovali Slovo (které Ježíš přinesl) a jakým způsobem s nimi církev naložila. |
Autor: | Jan [ 13.09.2009 - 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | "sola fide"... |
Dnes se při katolických bohoslužbách četlo: "víra bez skutků je sama o sobě mrtvá..." - už delší dobu dumám, jak by s tím mělo korespondovat Lutherovo "sola fide" - pouze vírou. Protože v Písmu jasně stojí, že víru musí doprovázet nějaké skutky. |
Autor: | Jiří Motyčka [ 13.09.2009 - 22:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "sola fide"... |
Jan píše: Dnes se při katolických bohoslužbách četlo: "víra bez skutků je sama o sobě mrtvá..." - už delší dobu dumám, jak by s tím mělo korespondovat Lutherovo "sola fide" - pouze vírou. ... Důvěrně ti něco prozradím.
Jen tak mezi námi, ty si tím vůbec hlavu lámat nemusíš a můžeš naprosto klidně spát, to mi věř; nakonec to dokládá spousta tvých příspěvků (nebo chceš-li skutků) tady na tomto fóru. |
Autor: | Vladimír Volkmann [ 14.09.2009 - 01:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "sola fide"... |
Jan píše: Dnes se při katolických bohoslužbách četlo: "víra bez skutků je sama o sobě mrtvá..." - už delší dobu dumám, jak by s tím mělo korespondovat Lutherovo "sola fide" - pouze vírou. Protože v Písmu jasně stojí, že víru musí doprovázet nějaké skutky.
Pravá víra nese vždy v sobě skutky. K tomu bych použil převzaté a upravené přirovnání: "Kdo káže vodu, má ji i píti". To není míněno jen na různé církevní organizace nebo sekty, ale platí to pro každého člověka (církve a sekty tvoří zase jen lidé). Jinými slovy, kdo ze srdce věří v Boha, ten také ctí a snaží se dodržovat jeho dokonalé zákony, protože to tak cítí a chce - to jsou pravé skutky víry. A netýkají se jen viditelných činů, ale i například myšlení. Lutherova díla jsem nečetl, ale z informací, které se ke mně dostaly, by mělo být dílo Sola fide namířeno proti formalismu. To bych pochopil tak, že pokud například chodím pravidelně do kostela a odříkávám naučené modlitby, nejsou to pravé skutky pravé víry. Skutky pravé víry mám vykonávat celým svým životem (způsobem svého života) každou jeho vteřinu - ze srdce, protože chci, cítím to tak a miluji Pána nade vše. |
Autor: | Jan [ 04.10.2009 - 22:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dáša Nová píše: ... roku 90 až 120 let po Kristu. Je tak nejstarším uchovaným evangeliem. Nejni! Ještě starší je Lukášovo evangelium.
Proč? K tomu dojdeme takto: Skutky apoštolské mluví o sv. Pavlovi ještě jako o živé osobě, jeho stětí by nebylo vynecháno, kdyby už v době sepsání Skutků byl po smrti. Čili skutky musely být logicky sepsány před stětím sv. Pavla v roce 67 po Kristu. A čím začínají Skutky: "Ve své dřívější knize jsem pojednal, milý Theofile..." čili zmínka o sepsání evangelia, na které Skutky navazují. Skutky tedy byly sepsány nejpozději něco málo před rokem 67 a evangelium podle Lukáše ještě před nimi, jak z jejich úvodního textu vyplývá. A mezi r. 67 a Tebou udaným rokem 90 je rozdíl 23 let. A vememe li v potaz ještě onu udávanou toleranci do r. 120, tak ten rozdíl je dokonce 53 let. Ovšem třeba takové evangelium Matoušovo - to bylo psáno pro Židy. A jako argument pro pravdivost by jistě dobře posloužilo to, že velekněz Kaifáš, mající podíl na Kristově odsouzení na smrt, byl podle svědectví Josefa Flavia a Talmudu někdy mezi lety 36-40 veleradou sesazen a proklet. Mohl by Matouš, když psal evangelium specielně orientované na Židy (jak o tom svědčí četné odkazy na Starý Zákon v jeho textu), opomenout tento výrazný argument, že Kristův odsouditel je veleradou sesazen a proklet? Čili vzhledem k výše uvedenému bylo Matoušovo evangelium zřejmě sepsáno ještě před tím rokem 36. Rozdíl od r. 90 je 54 let, od r. 120 dokonce 84 let. Chtělo by to čerpat z lepších zdrojů, Dášo. |
Autor: | Dáša Nová [ 04.10.2009 - 23:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tam je psáno "nejstarším uchovaným evangeliem", od tamtěch ostatních jsou také ještě uchované originály? Jane, taky ti odpovím na to další, ale teď už jsem unavená, našla jsem si dokonce i tvého oblíbence sv. Augustina, kterak proklínal bludaře, nejprve je úplně zatracoval, ale pak už na ně nebyl tak zlý... |
Autor: | Jan [ 05.10.2009 - 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dáša Nová píše: Tam je psáno "nejstarším uchovaným evangeliem", od tamtěch ostatních jsou také ještě uchované originály?... Z té Tvé citace to ale nevyplývá přesně.
|
Autor: | Dáša Nová [ 11.10.2009 - 00:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Katolíci stejně jako protestanti neuznávají reinkarnaci, těm prvním to odhlasovaly koncily, takže si s tím nemusejí lámat hlavu, pro ty druhé sem něco napíšu: Satan je z vůle boží strážcem prahu (hranice) mezi záhrobím a věčností. Právě o něm Ježíš říká, že chodí kolem jako řvoucí lev a hledá, koho by uchvátil. Chodí na hranici mezi hmotností a duchovností. On má v popisu práce každého nebe nehodného ducha, tedy toho, který ho nepřekoná, srazit všemi prostředky zpět do hmotnosti. Taková duše pak musí znovu do fronty na reinkarnaci neboli na reparát života v těle. Žádný z lidských duchů před Ježíšem nebyl schopen porazit satana, všichni se stále vraceli do neustálého koloběhu inkarnací. Proto musel přijít Ježíš, aby to i jako lidský duch dokázal, aby překonal satana na hranici hmotnosti a duchovnosti, aby otevřel cestu i dalším lidským duchům. Těm, kteří jej budou následovat. Proto skutečně platí, že "NIKDO NEPŘICHÁZÍ K BOHU NEŽ SKRZE MĚ". Žádný z lidských duchů nemá k překonání satana potřebnou kvalitu a čistotu duše. Proto Ježíš o sobě oprávněně říká "JÁ JSEM TA CESTA," čili já jsem ten způsob myšlení a jednání, který vede do království božího. My tedy jako lidští duchové máme reagovat ve všech životních situacích tak, jak by reagoval Ježíš, a vydržet až do konce. K těm lidem se pak Ježíš "přihlásí" v den jejich smrti. Jak sám říká v evangeliu, toho vzkřísím v den poslední. Den poslední ovšem není myšlen jako soudný den konce života na Zemi, jak často vykládají scholastici, nýbrž poslední den jednoho každého v hmotném těle. |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |